[Friss hozzászólások] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [466-447] [446-427] [426-407] [406-387] [386-367] [366-347] [346-327] [326-307] [306-287] [286-267] [266-247] [246-227] [226-207] [206-187] [186-167] [166-147] [146-127] [126-107] [106-87] [86-67] [66-47] [46-27] [26-7] [6-1]
Hihi! Te sem írtad alá! :) :) :) EmeseRéka Bocs, nem bántásból! :) |
Szia!
Mi a csudának nem írjátok már alá a hozzászólásotokat? Legalább azt tudjam, hogy kinek anick nevére válaszolok.
Szerintem: irány a gyámhivatal és ott kérni, hogy a gyerekek felügyeletének elmulasztása miatt ritkítsák a láthatásokat.
Tudom azt fogod mondani, hogy felesleges, mert a gyh. nem fog válaszolni.
Akkor meg panasszal kell élni a felettes hatósághoz és kérni, hogy hozzon- akármilyen- határozartot az ügyben. Ezt már meg lehet a bíróságon támadni, közigazgatási perben.
Csak így lehet elkezdeni az ellentámadást és nem némán és tehetetlenül tűrni a szemétkedéseket.
|
Bocs csajok, a TAJ nem működik, csak az ügyfélkapun beregisztrált felhasználók, saját adatai hozzáférhetőek. Tegnap lenyúltam egy TAJ kártyát és kipróbáltam. Még1* bocsi. Seherezad |
Örjöngeni tudnék. Miért? Apás hétvége. 16,5 éves gyermekem pénteken suli után elment a barátnőjéhez, majd onnan az apjához. Este 11-re ért oda. Szombat reggel apja elment a nyaralójukba, gyermekem nékül. Állítólag ő nem akart oda menni. Szombat este a jelenlegi feleség is lement a nyaralóba, a kamaszok otthon maradtak (15 é, 16,5 é, 17 é). Este - vagy éjjel elmentek bulizni, ahonnan hajnal 4-re értek haza. Felnőtt nincs otthon. Vasárnap a gyermek apja még délután is a nyaralóban... VAgyis a láthatás "megvalósult", de tényleg ezt kapcsolattartásnak lehet nevezni??? Amióta hazajött fiam, azóta nem lehet hozzá szólni. Persze, itthon megpróbálok odafigyelni rá, vannak határok, szbályok, amit be kell-ene tartani. Az apjánál, mint a példa is mutatja azt csinál, amit akar. Amit 12 nap alatt helyrehozok és megpróbálom normális keretek között nevelni gyermekem, azt az apja 2 nap alatt lerombolja! A gyerek persze, hogy szívesen megy oda, hisz ott az van, amit akar. Ti mit tennétek a helyemben??? |
Szia Drusza! Abszolult megértelek, ha pöttyös a májad:)
Az elérhetőségem, a blog adatlapon is megtalálható, és megadtam Lingitiminek is, de ide is ide írom: seherezade@citromail.hu
Türelmetlenül várom a privi eszme cserét:)
Üdv: Seherezad |
Szia Seherezád!
Titiokzatos nevű levélírónk szívesen váltanék veled néhány gondolatot, de nem a nyilvánosság előtt.
Major Évi ismeri a telefonomat, e-mail címem, kérd el tőle légy kedves.
Ma a reggeli műsorban Lakat T. Károly a nők hátrányos helyzetéről beszélgetett a karrier építése során. Ezeket a hölgyeket is meg kellene az ügyünknek nyerni. Azt egyik sikeres asszony sem mondta ki, hogy a nők millióinak sorsáról mondhatnám KIZÁRÓLAG férfiak döntenek.
Mivel azokban az ügyekben, melynek megszüntetéséért mi felvettük a harcot jobbára férfiak a sárosak, kicsi a remény arra, hogy a döntéshozók mellénk állnak.
Csak hogy tudjátok, pöttyös a májam.
A Drusza |
Szia Seherezád!
Igen tapasztaltam, hogy a pénz a élet minden területén nagy úr. Aki azt állítja hogy a pénz nem boldogít, az nem mond igazat. Lehet hogy nem boldogít, de sok minden megvehető és sajnos "kell" a boldogsághoz olykor. Nem nagy dolgokra gondolok, de pl. amikor a gyerekedet el szeretnéd engedni a többi osztálytársával az ország egyik legszebb színházába, mert lehetőség adódik diákelőadásra, viszon még az is pénzbe kerül és anyagilag igen szűkén állsz, hát bizony akkor .....
De ha a jog azé aki megfizette, akkor én nem fizettem eleget, pl. az ügyvédemnek? Annyit adtam amennyit ő maga kért, méghozzá zsebbe. Sőt eddig mindíg olyan ügylet kapcsán amihez ügyvédi közreműködés kellett (több ingatlanvásárlásnál, válásaimnál, stb.) egyetlen egyszer sem kaptam nyugtát, számlát stb. Nem az ide látogató jogi szakemberek akarom ezzel megsérteni természetesen, előre is megkövetem őket, de azért feltűnt ez a jelenség. Nekem eddig kb. 7-8 jogi képviselővel volt kapcsolatom, és nem nem kaptam számlát soha. Épp ma hallottam, hogy akkor lenne csökkenthető az adó, ha a feketegazdaságot fel lehetne számolni ami ma kb. 300 Milliárd forint!!! adóhiányt okoz az államnak. Ez a jelenség hová sorolható? Vagy pl. ma azt olvastam hogy a balatonöszödi kormányüdülőben a képviselők térítésmentesen - tehát még a vizitdíj be nem fizetésével - vehetnek igénybe különböző orvosi vizsgálatokat, kezeléseket. És ez milyen kategóriába tartozik? Bocs kezdek a politika felé orientálódni, és ez nem az az oldal...
Szívesen elfogadom az általad felajánlott lehetőséget, az "elérhetőségeink"-ben megadott emailcímre ha elküldöd az elérhetőséged, akkor én jelentkezem. Már csak kíváncsiságból is érdekel a dolog. Rá fogsz jönni könnyen melyik emailcím vagyok.
Üdv. Lingitimi |
Be kell menni a GYH-ba és jegyzőkönyvbe mondani az ex nyilatkozatát. Talán ha előre tudnak róla, másképpen állnak hozzá. |
Sziasztok! Seherezad, sajnos igazad van. Nekem épp a minap jelentette be az ex, hogy jövőre nem lesz a nevén az a jövedelme, ami után eddig fizette a gyt-t. És mit tehetek? Azt csinál, amit akar! Mary |
Lingitimi és mindenki aki azt hiszi, a bíróság és a jog értünk van! Nem értünk van! Több év tapasztalat alapján, nem csak gyt és családügyben, más okból kifolyólag is tapasztaltam, a jog sajnos ma azé, aki meg tudja fizetni. Seherezad |
Timi!
Nem hivatalosan, ha tudod a TAJ számát, és regisztrálod magad az e-kormányzati oldalon, akkor meg tudod nézni, még azt is mikor járt utoljára orvosnál, és mivel. esetleg ha elküldöd mail-ba, kipróbálom, nekem van belépőkódom.
Seherezad |
Sehrezád!
- ....agyis a végrehajtó sem tesz meg mindent azért hogy a tartozás behajtásra kerüljön,
- ...agyis a végrehajtó sem teljeskörűen tesz meg mindent azért hogy az ügy pozitívan záruljon. Erről van szó...
Azt nem értem, hogy egy bíróság miért nem autómatikusan hoz meg egy ítéletet úgy, hogy a gytd. megfizetésére a munkabérből való letiltásról rendelkezik. Így a másik szülő a papírjaival viszi a letíltást, amikor egy munkahelyen elhelyezkedik.
Egyébként amikor utólag próbáltam letíltatni a munkabérből a gytd.-t és az ügyvédemhez forultam ez ügyben, a kérdésére, hogy hol dolgozik, nyilván nem tudtam válaszolni. Amikor azt kérdeztem, hogy egyébként van-e arra lehetőség, fórum, ahol fellelhető a munkahelye, azt a választ adta, hogy sajnos nem, nincs olyan adatbázis és a bíróság sem tudja elrendelni ennek felderítését. Ezek szerint tévesen tájékoztattak?
Azért jó tudni, hogy legalább a tb.-nél valamilyen formában követhető (tulajdonképpen ez nyilvánvaló is), de mi ennek a menete? Hogyan lehet tájékoztatást kérni? Én mint magánszemély érdeklődhetek?
Üdv. Lingitimi |
Lingitimi, van olyan adatbázis, amiben nyomon lehet követni. A társadalom biztosító nyilvántartásába a végrehajtónak joga van betekinteni. De nem szokott, és ha nem ad a vh. kérő munkahelyi adatokat, címet, akkor ő nem keresi meg az adóst. Egy lakcím nyilvántaróba sem néz bele. Van most két ilyen ügyem munkából kifolyólag. Megítélt közös költség hátralék, csak az adós közben eladta a lakást, és máshová költözött. Nekem ugye nem adják ki a lakcímnyilvántartóból a címet, a végrehajtó meg nem veszi be kérelmet, ha nem tudom a címet. Csak a régit. A másik meg, csak azt tudom, hogy állami cégnél (BM) alkalmazott, de azt nem hogy hol melyik részen. Jövedelemből csak akkor tiltja ha megmondom, hol dolgozik pontosan. Sok a BM dolg. mint mondja... :)Seherezad |
Lingitimi, van olyan adatbázis, amiben nyomon lehet követni. A társadalom biztosító nyilvántartásába a végrehajtónak joga van betekinteni. De nem szokott, és ha nem ad a vh. kérő munkahelyi adatokat, címet, akkor ő nem keresi meg az adóst. Egy lakcím nyilvántaróba sem néz bele. Van most két ilyen ügyem munkából kifolyólag. Megítélt közös költség hátralék, csak az adós közben eladta a lakást, és máshová költözött. Nekem ugye nem adják ki a lakcímnyilvántartóból a címet, a végrehajtó meg nem veszi be kérelmet, ha nem tudom a címet. Csak a régit. A másik meg, csak azt tudom, hogy állami cégnél (BM) alkalmazott, de azt nem hogy hol melyik részen. Jövedelemből csak akkor tiltja ha megmondom, hol dolgozik pontosan. Sok a BM dolg. mint mondja... :) |
Sziaztok Lányok!
Kedves M. A válasz problémádra dr. Bárándy Péter úr levelében is szerepel egyértelműen, miszerint a gytd. behajtása, végrehajtása díjtalan, tehát semilyen számlát nem tolhat a végrehajtó az orrod alá, ne hagyd magad átverni.
Ami dr. Bárándy Péter úr véleményét illeti miszerint: - "Fentiekre figyelemmel álláspontom szerint a végrehajtási jog a többi követeléshez képest maximálisan preferálja a gyermektartásdíjak behajtását, további megkülönböztetések már az indokolatlan pozitív diszkrimináció problémáját vetnék fel. Emellett viszont tény, hogy az önkéntes teljesítés elmaradása e területen is sajnálatosan nagy mértékű, és a gyakorlatban sok esetben találkozhatunk a végrehajtásokat akadályozó - a kérdésben is jelzett - helyzettel, például azzal, hogy az adós nem található vagy jövedelme nincs. Véleményem szerint ezek a végrehajtási jogon messzemenően túlmutató jelenségek, és önmagában az eljárás további szigorítása nem is alkalmas ezek megszüntetésére" - nem értek egyet. Igenis szigorítani kellene az eljárást, mert csak így lehetne hatékonyan elérni azt, hogy a másik szülő rendszeresen fizesse a gytd.-t. A végrehajtási jog eléggé leszűkíti azoknak az eszközöknek a lehetőségét, melyek igénybevételével egyátalán kilátásba helyezhető az elmarad gytd. behajtása. Ezen túlmenően pedig a végrehajtó elsősorban azokra az adatokra hagyatkozik, amiket a végrehajtást kérő megad.Azonban nem tud a végrehajtó hatékonyan dolgozni, ha az információ beszerzését neki magának más fórumoktól kell beszerezni. Betekinthet az adatnyilvántartásba, és lefoglaltathat ingóságokat, vagy ingatlanokat, de ha nincs kézzelfogható vagyontárgy amit el lehet árverezni, illetve a megadott címen nem található a fizetésre kötelezett, az ügyet lezárják mert behajthatatlan a gytd.
Ma Magyarországon nem működik olyan adatbázis, vagy fórum, ahol bejelentési kötelezettség alapján figyelemmel lehet kísérni azt, hogy a delikvensek éppen hol dolgoznak. Egy ilyen lehetőséggel meg lehetne találni a munkáltatókat, és ezzel a letíltást is kérni. Hasonló működési metodikával képzelem el, mint a lakcím- és adatnyílvántartást.
Lingitimi
|
Majorévi, hát igen. szépen le van írva, mit KÉNE tenni.gondolom, azóta sem történt semmi! a bankszámlára vonatkozó rész nagyon nagyon kéne,. hogy igenis lehessen ellenőrizni, és azonnal letiltani. bár minidg van kedves rokon, akinek a nevére lehet nyitni számlát, vagy venni autót, így én igazából a családot is ellenőrizném...de ez csak álom...
mostmár tényleg itt sem vagyok...szalad a ház!
Ligitimi,fel a fejjel, néha vannak mélypontok, de nem vagy egyedül, és véghez fogjuk vinni azt, amit elkezdtünk.
Kristine |
Egy utolsó miniszteri levél jutott a bírtokomba, mely a gyt-ről szól. Olvassátok figyelemmel. Tudom, 2003-ban íródott, de frisebb nincs sajnos..... IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM M I N I S Z T E R IM/CIV/2003/TÁRSFO/1350/3. K/5576/1. Farkas Imre úrnak, országgyűlési képviselő Budapest Tisztelt Képviselő Úr! "Tervezi-e a kormány a gyermektartási díjhátralék behajtásának szigorítását?" című, dr. Lévai Katalin esélyegyenlőségért felelős tárcanélküli miniszter asszonyhoz intézett és illetékességből tárcánkhoz továbbított kérdésével kapcsolatban a következőkről tájékoztatom: A Gyermek Jogairól szóló, az 1991. évi LXIV. törvénnyel kihirdetett egyezmény 27. cikke értelmében az Egyezményben részes államok elismerik minden gyermeknek a jogát olyan életszínvonalhoz, amely lehetővé teszi kellő testi, szellemi, lelki, erkölcsi és társadalmi fejlődését. Ennek biztosítása elsősorban a szülők vagy a gyermekért felelős más személyek alapvető feladata. Az Egyezményben részes államok megtesznek minden alkalmas intézkedést arra, hogy a gyermektartásdíjat behajtsák a szülőktől vagy a gyermekkel szemben pénzügyi felelősséggel tartozó bármely más személytől. Az Egyezményben foglaltaknak megfelelően a hatályos magyar jogszabályok számos olyan rendelkezést tartalmaznak, melyek kifejezetten a gyermektartás díj megállapítását, illetve végrehajtását hivatottak előmozdítani: A házasságról, a családról és a gyámságról szóló 1952. évi IV. törvény értelmében a szülő a saját szükséges tartásának rovására is köteles megosztani kiskorú gyermekével azt, ami közös eltartásukra rendelkezésre áll. A gyermektartásdíjról a szülők megegyezésének hiányában a bíróság dönt. A gyermektartás díj iránti per tárgyi költségmentes, a gyermeket gondozó szülőnek, tehát a perindítás nem jelent anyagi megterhelést. A keresetlevél benyújtását követően a bíróság a Polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény 124. §-a értelmében az eljárás gyorsabb lefolytatása céljából az ismeretlen helyen lévő alperes tartózkodási helyének megállapítása érdekében elrendelheti a felkutatását. Más esetben - amennyiben szükségesnek látja - még a tárgyalást megelőzően ideiglenes intézkedést hozhat a tartásdíj fizetéséről. A tartás megállapítására vonatkozó perben a bíróság az általa szükségesnek talált bizonyítást hivatalból is elrendelheti. Erre az esetek többségében szükség is van, mivel az utóbbi években a gyermektartás díj megállapítása iránti perek jóval bonyolultabbá váltak, mint korábban. Ennek oka - többek között - hogy a kötelezettek jelentős része már nem munkaviszonyban látja el a feladatát, hanem szerződéses jogviszonyban, illetve gyakran gazdasági társaság tagjaként. Igen sokszor előfordul, hogy a kimutatott jövedelme nem haladja meg a minimálbért, ugyanakkor nyilvánvaló, hogy vállalkozóként ezt jóval meghaladó jövedelemmel bír. A bíróságnak gyakran a tartásdíj fizetésre kötelezett életvitelét, utazási szokásait, teljes vagyoni helyzetét fel kell tárnia ahhoz, hogy a tartásdíj kérdésében megnyugtató döntés születhessen. A gyermektartásdíj fizetésére vonatkozó ítéletek előzetesen végrehajthatóak, vagyis az ítélet jogerőssé válása előtt kezdeményezni lehet a tartásdíj végrehajtását. A magyar jogszabályok a gyermektartásdíj behajtásának eredményessége érdekében is számos, a többi eljáráshoz képest kedvező rendelkezést tartalmaznak. A bíróság által már megállapított gyermektartásdíj végrehajtása iránti eljárás tárgyi költségmentes eljárás, s ennek eredményeképpen a végrehajtást kezdeményezőnek sem a végrehajtási eljárás illetékét, sem pedig az eljáró végrehajtó díját és készkiadásait nem kell megelőlegeznie, vagyis az eljárást kezdeményezőt a legteljesebb körű költségkedvezmény illeti meg. A bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény (Vht.) több olyan rendelkezést tartalmaz, amelyek az eljárások mielőbbi lefolytatását segíti elő. Pl. a végrehajtási lapot a jövőben lejáró tartásdíjrészletekre is ki lehet állítani, a behajtásra irányuló munkáltatói letiltást az általános 15 napos határidő helyett 3 nap alatt kell kiadni stb. A Vht. az adós végrehajtás alá vonható vagyontárgyainak meghatározása, illetve a végrehajtás során befolyt összegek felosztása tekintetében is kiemelt figyelemmel van a tartásdíj megtérülésére, tehát ebből a szempontból is talán a gyermektartásdíj behajtása terén a legszigorúbbak a szabályok. [A munkabérre és a bankszámlákon elhelyezett összegekre irányuló végrehajtás során a gyermektartásdíjak végrehajtásakor illeti meg a legkisebb mértékű mentesség az adóst, a végrehajtás során befolyt összegek kielégítése során pedig a gyermektartásdíj az első az ún. kielégítési sorrendben (még olyan követeléseket is megelőz, amelyek biztosítására az adott vagyontárgyat zálogjoggal terhelték), a jövedelem 50%-át igénybe lehet venni a tartásdíj levonásakor és nem csak a 33%-át, mint más esetben]. Fentiekre figyelemmel álláspontom szerint a végrehajtási jog a többi követeléshez képest maximálisan preferálja a gyermektartásdíjak behajtását, további megkülönböztetések már az indokolatlan pozitív diszkrimináció problémáját vetnék fel. Emellett viszont tény, hogy az önkéntes teljesítés elmaradása e területen is sajnálatosan nagy mértékű, és a gyakorlatban sok esetben találkozhatunk a végrehajtásokat akadályozó - a kérdésben is jelzett - helyzettel, például azzal, hogy az adós nem található vagy jövedelme nincs. Véleményem szerint ezek a végrehajtási jogon messzemenően túlmutató jelenségek, és önmagában az eljárás további szigorítása nem is alkalmas ezek megszüntetésére. A továbblépésre ugyanakkor látok lehetőséget. A gyermektartásdíj behajtásakor - hasonlóan a többi végrehajtási eljáráshoz - a bírósági végrehajtó elsősorban a végrehajtható okiraton feltüntetett, illetve a végrehajtást kérő által közölt adatokból indul ki az adós felkutatása során, ezeken túlmenően pedig jogosult minden olyan nyilvántartás megkeresésére, amely az adós lakóhelyére, tartózkodási helyére, vagy vagyonára vonatkozóan tartalmaz adatokat. A tartásdíjra vonatkozó végrehajtási eljárások eredményességét növelheti az a - tárcánk által többször szorgalmazott - lehetőség, melynek eredményeként a végrehajtók az országos számítógépes ingatlan-nyilvántartás megvalósulása esetén, ahhoz számítógépen hozzáférve az adósok ingatlanát könnyen és költségkímélően fel tudnák kutatni. Hasonló előrelépést jelentene, ha megszűnne az a probléma, hogy a bankszámlákról sincs központi nyilvántartás. A bankok, egyéb pénzügyi intézmények egyenkénti megkeresése ugyanis olyan költségekkel jár, amelynek (a jogosult helyett az állam általi) finanszírozása lehetetlen. Ezen túlmenően a gyermek tartásáról gondoskodni köteles szülők együttműködési készségének javítása, és ennek nyomán a tartásdíjfizetés önkéntes teljesítése jelentheti a probléma megoldását. Ehhez a közelmúltban elfogadott, a közvetítői tevékenységről szóló 2002. évi LV. törvény nyújthat segítséget, mely megteremtette a konfliktusok peren kívüli rendezésének feltételeit. A gyermektartásdíj megelőlegezése 1998. január 1. óta már nem bírósági, hanem gyámhivatali hatáskörbe tartozik. E jogintézmény működéséről ezért az Egészségügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium adhat tájékoztatást.
Budapest, 2003. október 1.
Üdvözlettel: Dr. Bárándy Péter |
folyt.: sajnos kajára nem sok pénzünk marad, és volt már olyan is, mint most is, hogy nem is maradt. Most is adókat kellett fizetnem, és fél év múlva megint. Szóval gáz, de ez van. Ilyenkor nincs hús, de még friss kenyér, tej sem, marad amit találunk, aztán vagy eszik, vagy nem. Az autóval is "üres"tankkal járok, ha muszáj kocsival menni, mindig esz az ideg, hogy kifogy valahol. Szóval nem mindig van mit enni. Viszont a gyerekeim 14 év fölöttiek, nem nagyon hagynak beleszólni a dolgaikba. Igen, tisztán tartom Őket, főzök is, ha van mit, járatom iskolába, de tanulni nem tudok helyettük. Ez a kajaügy mennyire súlyos az esetemben?
Most megpróbálom, hogy sikerül-e nekem is kihagynom sort, mert eddig nem jött össze. Ha megint összemosta, kérlek írd meg hogy csinálod?!
Még azt is mondta az illető, hogy kapcsoljam ki a telefont, vagy ne vegyem fel, ha az ex hív, de a gyámügyes hölgy multkor épp az ellenkezőjét mondta, hogy legyek elérhető. Szerintetek?
Mary |
Kedves Lingitimi és Mindenki! Nagyon köszönöm a hozzászólást. Annyira ideges voltam, hogy bementem ma a gyh-ba megkérdezni, mit lehet tenni. Nem volt ott az ügyintéző, így vele nem tudtam beszélni, de találkoztam egy kedves ismerőssel, aki meghallgatott és adott néhány tanácsot. És most, hogy olvasom, miket írtatok, az ex-szel kapcsban uezeket mondta. Próbálom tartani magam, de valahogy nem megy, amikor igazságtalanul vádolnak. Most mennem kell, folyt.köv. |
Sziasztok!
Először Neked válaszolok, akinek a gyerekét -bár brutálisan bántalmazták, - a gyh. a szülőt nem jelentette fel. " Minden állampolgárnak , hivatalnak kötelessége a tudomására jutott és elkövetett büncselekményt az arra illetékes hatóságnál feljelenteni.Ez a hivatalból üldözendő bűncselekmények kategóriájába tartozik, tehát kötelező eljárni.
Szerintem -majd utána nézek,- de ebben az esetben és a gyh-t jelenteném fel, amikor a bántalmazások ellenére visszaengedte a bántalmazó szülőhöz a gyereket.
Ha bármi tettlegesség történik, azonnal látleletet vetetni és irány a rendőrség. Ez nem magánindítványos, mert a gyerek testi és lelki fejlődését is veszélyezteti.
A többit később,mert nyakamon egy munka, amit 6-ig be kell fejezni.
Éva voltam a Másik. |
[Friss hozzászólások] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [466-447] [446-427] [426-407] [406-387] [386-367] [366-347] [346-327] [326-307] [306-287] [286-267] [266-247] [246-227] [226-207] [206-187] [186-167] [166-147] [146-127] [126-107] [106-87] [86-67] [66-47] [46-27] [26-7] [6-1]
|